Valt inlägg:
Bizon, du har verkligen tagit ställning i sakfrågan i just Liolinvs ärende, trots bristen på fakta. Så här skriver du i ditt först inlägg på hans artikel: ” Liolinv - vad jag vet så är det olagligt att hindra eller försvåra umgänget mellan barn och föräldrar vilket jag förstår att det hänt i ditt fall - liksom att det framgår att - som du säger "Plötsligt upphörde umgänget, utan någon som helst förklaring/". Själv har jag bara tittat på vad L skrivit om det ”omoraliska” samhället och domstolarna. Något som i sig räcker för att man ska förstå att L varken ligger ner eller har något av värde att komma med i den fråga han vill belysa.
Jag finner det alltid lika intressant att få läsa otydliga skrivelser från dem som tycker sig felbehandlade av rättsväsendet och därför spyr galla över såväl samhället som våra domstolar. Det jag finner intressant i detta sammanhang är likheterna mellan vad dessa människor för fram när det gäller omoraliska samhällen och domstolar. En likhet som vid närmare granskning av deras fall alltid saknar grund i verkligheten. Detta är en granskning som dock endast låter sig göras då man tagit del av alla fakta i fallet, alltså inte bara de fakta som dessa människor presenterar. Det hade därför varit intressant att få läsa den dom som L bölar ut över, något som vi dock aldrig lär få göra eftersom L knappast vill visa på den verkliga bakgrunden till det han "drabbats" av. Detta bryr väl dock inte du Bizon dig om, för du har ju redan tagit ställning i L:s fall.
För mig är det ett ostridigt faktum att domstolar ibland dömer fel och att vår demokrati är ofullständig. Det är människor som tar beslut i domstol och det är vi alla som utgör demokratin i ett samhälle. Det finns härmed fel och brister som inte går att undvika, men som oftast kan rättas till exempelvis genom att en annan domstol tar ett nytt domslut i ett mål eller att vi väljer en annan regering. Men tvärtemot L så dömer jag varken ut samhället eller våra domstolar. Därför reagerar jag skarpt på L:s gnällande. Om du, min bäste Bizon, tycker detta är gnäll så får det stå för dig.
Själv lämnar jag den diskussion om ”samhället olycksbarn” som uppstått med anledning av L:s värdelösa artikel och önskar Bizon lycka till i sina utläggningar om gnäll hit och dit.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?