Valt inlägg:
Lars, vem som helst som vill diskutera 9/11 i sak gör mig glad. Jag är så innerligt trött på svepande nedvärderingar på personer, vilka åsikter om fakta de än företräder. Den som gör troligt att dubbelarmeringen i 204 kontorsgolv plus alla 560.000 kvm formplåtar faktiskt återfanns i rasmassorna skall se en tacksam människa i mig. Men den som gång på gång undviker att ta i frågan, trots att han säger sig veta hur rasen gick till, får finna sig i att jag ser honom som en samhällsfarlig faktaföraktare. sunny fri och ingloz, vi tycks dela insikten om att ond och god finns inom samma människa och att ingen som aldrig blivit pressad till de yttersta kan veta vad han/hon bär för blandning. Min övertygelse har gradvis blivit att det är brist och hot om brist som får oss att ta till olika grymheter. Brist på pengar är kanske det mest uppenbara, men att bli övergiven som barn kan ge en kronisk brist som följer en människa livet igenom. Om detta vet jag mycket mer än vad som är hälsosamt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?