Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ja många bilar har det blivit - min första var en Saab 92 52á om jag inte mins fel - när rallyleken avklingat blev det en Simca Vedette Regence som lämpade sej bättre för ragg, den lilla 80hk V8an mullrade fint och jag rev den i minsta detalj och satte ihop den på gatan utanför där jag bodde. Meckandet var ett roligt äventyr, men förvandlades till ett besvärande måste genom att billeken förbyttes till en tvingande nödvändighet för att få vardagen att gå ihop med dagishämtning och inköp - slitvargen 145 av märket Volvo var svaret på billig bil med billiga delar och tillräcklig plats att mecka, men kanske lite trång för en välväxt förare, fast plats för ungar och last fanns så det räckte. En annan skojig bil var en Hillman jag använde på en fisketur till Lappland - rosten förorsakade på grund av all packning redan i början på färden att bakaxeln sjönk upp i karossen och hindrade hjulen att gå runt - det avhjälptes med lite plank från ett bygge men uteslöt fjädringsfunktionen i bak. En DKV 36 skåp hade jag också, en Peugeot en Scania bryggarbil konverterade jag till husbil men det var en dyr vägskatt på den bilen så jag lyfte av skåpet och gjorde en husbåt av det - många fler bilar har det varit och kommer sannolikt att bli då jag mest kunnat äga bilar med ett utgånget bästföredatum. Nu kör jag Skoda som faktiskt är en liten och hyggligt bensinsnål bil, men ändå med god lastkapacitet. För mej har bilen uteslutande blivit ett nödvändigt bruksföremål.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?