Valt inlägg:
CO#145 – Jaha? Och allt detta sker i det mänskliga samhället oavsett var på jorden de är belägna - vad skulle en upplösning av det ena eller andra syfta till - övergrepp sker ju hela tiden - som jag påpekat, men ingen tagit någon större notis om så florerar det mängder av övergrepp på internet - sannolikt uppkomna i akt och mening att spridas via detta globala nätverk - vad ska då ske med det? Skulle inte förvåna mej om det är fler övergrepp i samband med det än det är i KK och LP tillsammans. Att "the very pop" använt förnekelsen som grundreaktion kan ju hänga samman med det otänkbara i det skedda ur hans synpunkt. Men jag läste att en viss reaktion nu börjat ta form. För övrigt - att kräva upplösning av än det ena och än det andra förefaller mer som ett slag i luften än något praktiskt reellt så länge det inte blir en medlämsflykt av gigantiska mått - och den ska ju i så fall komma inifrån. Kommer kravet utifrån kommer dylika organisationer bara att sluta sej samman. För övrigt tycker jag att det är bättre att pedofilerna håller sej inom kyrkan för då vet alla som har sina barn i deras aktiviteter att hålla ett vakande öga på aktiviteterna... Dock återkommer jag till tystnaden kring mina tidigare ställda frågor - kan det vara så att fenomenet som sådant är så svårbemästrat och obegripligt att det inte fins några rimligt acceptabla svar? Jag tänker på att så länge ingen begriper hur beteendet kan uppstå och åtgärder vidtas för att förhindra det så hjälper varken upplösning, dödsstraff, psykologsnack eller allmän indignation - möjligen skulle en avköning och avsexualisering av hela mänskligheten ha en viss effekt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?