Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Sunny #125 Det kan absolut vara så och säkert har du goda grunder för uppfattningen att det inom vissa samhällsfunktioner som den celibatkrävande KK mer frekvent samlats personer med problematisk sexuell läggning. Brandmannayrket lockar de vars heroiska drömmar driver dom att utstå faror, militärer kan ha disciplinkrävande och ordningshungrande reptilhjärnor att tacka för sitt yrkesval. Nu har KK nagelfarits en tid, och det har klargjorts att den hyst en stor del präster med pedofil läggning - eller förmodligen även låtit pedofili kanalisera de sexuella behov människor normalt har. Ändå är det ju uppenbart att pedofili inte är begränsad till KK - den förekommer i en eller annan form över hela spektrat av klasser, samhälleliga aktiviteter och vad jag föreställer mej även alla former av kulturer. Det jag skulle vilja komma åt är orsaken till att vissa individer triggas mer än andra av de kroppsligt sexuella kvalitéer som barn har, men som tillexempel din pappa inte kunde se hos personer över fjorton år. Kanske är det så att pedofili i en eller annan form mest förekommer hos kvinnor, men att den får en naturlig och önskad tillfredsställelse under moderskapets bestyr och då nödvändigtvis inte behöver gå så långt som till direkta övergrepp med inslag av sexuell maktutövning som det man vanligen tänker sej då pedofilen är en man - kanske en mer vardaglig och omvårdande manlig roll i förlängningen skulle ballansera det understimulerade närhetsbehovet av barn som varit den manliga vardagen i det starkt könssegregerade bonde och industrisamhället - eller med tanke på det - hur förhöll det sej med utövad pedofili i det trångbodda fattigsverige då man sov flera i samma säng och huller om buller? Tillfredsställde den tvingande vardagliga närheten en del behovsluckor som i det ensamindividsamhälle som uppstått ur den höga standard som också ökat det fysiska avståndet mellan människor? Nu spånar jag lite bara, men har en stark känsla av att man måste gå längre än till bara symptomen för att nå förståelse för orsakerna - och kanske i förlängningen komma tillrätta med det oönskade.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?