Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Du cmologgad verkar pigg och på hugget så här dags. Med anledning av det du tar upp återkommer jag till det jag nämnt tidigare i tråden - att sannolikheten för att det över lag i samhället i stort alla kategorier förekommer individer med pedofila böjelser - frågan är om böjelser går att straffa eller vårda bort eller om presumtiva förövare kan hållas på det stadiet genom risk för uthängning i det offentliga rummet. I fråga om pedofili är det i dag så offentligt skambelagt att om det fungerade skulle troligen inte detta vara annat än ett marginellt problem, men undrar om det varit större? Samma gäller prostitution som trots kriminaliseringen av kunden förefaller frodas helt öppet och då inte minst på nätet. Våldtäkter har sedan länge varit kriminella, men har det gjort att dessa minskat? Så har vi våldet i största allmänhet som det tvistats om in absurdum - har det blivit mer eller grövre eller om det påverkats av våldskildringar på film, och spel eller extremt våldsinriktade sporter som boxning och nu senare asiatiska varianter? Är det bara det att vi i dag får reda på mer än vi fick tidigare eller eskalerar eländet i en allt snabbare takt - och även om samtliga dessa företeelser inte förekommer mer nu än förr - vad kan man göra åt det som trots allt är - jag tänker på det någon sa att mycket av detta har med sekulariseringen och människans bristande gudstro att göra, men det förefaller ju inte stämma det heller...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?