Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ingloz: Ja du har väl hört den gamla historian: Det var ingen glädje med den sorgen sade kärringen ,grät vid fel grav: Jag var behörig till färdtjänst i många år men med en frisk pensionerad gubbe avstod jag.Nu har jag haft den några år men den går ut i år o av besparingsskäl kanske jag inte får den tillbaka längre men Rolf har på livstid o han har rätt att ta med en person för 20 kr.Så kallad ledsagare.Han klarar inte heller att åka ensam Det är ju oftast han o jag som åker så det är det viktigaste för just oss. Min andre make fyller pension i år. Han ska inte blir sjukvårdare av den grunden man jag kommer att ha det lättare med en bilburen man i huset som inte förvärvsarbetar. Jag har alltid trott att jag skulle dö mycket tidigare o bearbetade därmed inte kommande bortgångar då jag var övertygad om att jag aldrig skulle behöva uppleva dem.Nu har jag sett så många unga i min begränsade bekantskapskrets dö att jag inser att det kan bli flera sorger.Men dem tänker jag inte ta ut i förskott.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?