Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Gunsan: Tack för ett tänkvärt svar. Ja Gunsan:det är ju det faktum att världen är ett rent helvete för så många människor vi har så lätt att glömma bort i våra trivaliteter där vi väntar på en färdtjänst bil som inte kommer eller blir tokigt frustrerad av en dubbelbokning till sin psykiater. Människor svälter o de slaktas i krig.Varje sekund dygnet runt hela året dör en kvinna i fertil ålder som ofta lämnar en flock barn efter sig i brist på legala aborter eller undermålig förlossningsvård. Jordbävningar o översvämningar lämnar mägder av barn föräldralösa o många förlorar hela sin familj.Dessutom kommer svält o epedimier i katastrofens spår. Jag har en svaghet:eftersom jag växt upp utan familj är jag överkänslig när någon stressad person inom vården snäser av mig.Ett -Men han är ju ändå så gammal...kan få mig att gråta hela natten.Dottern förstår inte:hon blir arg o säger genast: -Och exakt vad menade du med det där? Men att gråta över en stressad inte så snäll människa när man sedan möts av så många som är raka motsatsen: det är ju lite sjukt. Och vi har det bra här uppe i Norden o stort sett hela Europa.Det innebär INTE att det inte finns grupper för vilka samhället är helt stängt o som lever hela sina liv i utatanförskap.Hemlösa,missbrukare,sexarberare är några av många grupperna Vi måste sluta ta det vi har för givet.Allting ,inklusive själva livet,är bara ett lån.Vi mår bra om vi kan känna glädje över det i våra liv som är bra.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?