Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ingloz. Jodå: jag klagar högljutt när jag har anledning.När jag faller o slår mig ylar jag tills någon frågar varför.Då säger jag att det ju inte är någon vits i att ligga kvar på golvet o lida i tysthet: Jag arbetar på vision 2.Men jag vet ingenting om hur det skulle vara om skriv NÄR fegisRolf faktiskt dör. Men att ta ut sorgen i förskott skulle ju förstöra vår tid här o nu så jag förtränger den dagen.O kanske blir det jag som går först o då kommer den aldrig. Men vi mäniskor har en tendens att klaga på bagateller.Visst händer det att färdtjänsten sänder bilen till en annan del av stan men sitter man i Moldavien o har små kunskaper i svenska o talar med gamla o döva är det ett under de gånger det funkar. Tricket när man ska iväg är att ta sikte på någon timma före tiden .Har bilen inte dykt upp efter 20 min ringer man "klagonumret" som lovar en bil genast.Uteblir även denna ja det händer har man ändå tid att ta en vanlig taxi. Man bör aldrig åka iväg med färdtjänst utan taxi pengar hem på sig. Men eftersom det som regel fungerar så bra så blir kostnaderna för en fattigpensionär ändå överkomliga. Ännu har de inte lyckats rasera det gamla välfärdssamhället helt men det pågår o det går fort.Där bör vi lägga vår energi på klagomål om vi har tid o ork.Den här vintern har tiden o orken varit usel med det gäller alla här i huset o jag tror att många flera har varit nedtryckta av vintermörker,kräksjukor o svininfluensor?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?