Valt inlägg:
Nick, tack för att du finns och bidrar med enastående exempel på vad borgerlig indoktrinering och tankekontroll ställer till med. I decennier har du hört orden arbetsgivare och löntagare utan att uppfatta den minsta spänning mellan begreppen. Kanske har du snuddat vid Ådalen 1931. Eller hört talas om Stora gruvstrejken i Kiruna 1969-70. Men "laddningen" vill ändå inte infinna sig. Jag anar att det finns många fler "urladdade" människor i mitt underbara Sverige som kan behöva en gnista. Därför skriver jag på ett sätt som är avsett att öka spänningen. Om kapitalisterna får vara ifred ett tag till, så kommer de att förstöra allt som har med människovärde att göra. Omogna och giriga människor vid makten skapar ett helvete fortare än de själva inser. Något historien inte saknar exempel på. Till sist en eloge till Thomas, som får iväg en alldeles förtjusande liten ordraket. Här är det självaste Jesus som får se sin uttjatade straffpredikan över fariseerna i en modernare ordföljd. Att sila kamelerna istället för myggen röjer insikt om att detta är de verkligt stora klippens tid. Och sjukskrivna, arbetslösa och andra untermench är mygg som måste märkas. Dessa samhällskroppens blodsugare.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?