Rapportera inlägg

Valt inlägg:

11 Jag respekterar alltid människor som utifrån en djupt humanistisk människosyn är villiga att dela med sig och att vid behov dra in svångremmen ytterligare ett hål eller möjligen två. Jag gör det för övrigt gärna själv när och om det leder till något förnuftigt. Men vår asylpolitik är inte förnuftig, och vi har för länge sen passerat gränsen för vad vi kan hantera. Bara för att ge ett litet exempel vill jag nämna att mellan 75 och 80 av de ungdomar vi tvingas tvångsomhänderta har invandrarbakgrund. Under blott en trettioårsperiod har vi skapat ett hundratal veritabla getton i Sverige. Varje år fylls de på med 70-75.000 personer inklusive barnen som föds här. En stor del av ungdomarna från de områdena lämnar skolan utan några som helst kunskaper och färdigheter, och blir därmed inte anställningsbara. Jag har varit med om den makabra situationen att en förälder andragenerationsinvandrare tvingats tolka för sitt barn trots att detta fötts här i landet och bott här i hela sitt liv. I barnets skola fanns inte ett enda etniskt svenskt barn. De här ungdomarna har i praktiken bara tre val när de lämnat skolan: 1 Sofflocket/framför datorn. 2 Politisk/religös extremism. 3 Brottskarriär. I ett tidigare inlägg återfanns metaforen om Sverige som en färja med öppet bogvisir, och jag kan inte annat än instämma.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?