Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#14 Vad lever du i för värld? Har du just vaknat efter att ha somnat in på 80-talet? 1 Sedan en 20-års-period har fackets lönekrav varit ganska måttliga och belöningen har varit reallöneökningar 2 Jag visste inte att anställda hos tobakshandlare och SAAB tillhörde samma fackförening? 3 Sedan många år löneglidningen marknadskrafterna givit många anställda löneökningar över avtalet. Så visst finns det pengar. Tack vare den solidariska lönepolitiken har "framtids-omöjliga" enkla sammansättningsindustrier vanlig teko t ex ersatts med tekniskt högstående företag som tillverkar produkter med mycket förädlingsvärde i. Fackföreningar och intressemotsättningar är "samhällsnyttigt" och produktivitetshöjande. Utan den konflikten hade LN suttit och ätit nävgröt till lunch idag. PS. jag har aldrig begärt en ursäkt av dig och jag hade inte vetat om den "kommunistiska" miljön du vuxit upp i om inte du villigt informerat omgivningen.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?