Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ett "något" sent svar till Tore, psykolog, som har kommenterat via FB. Jag ber om ursäkt att jag svarar så sent, har helt enkelt inte kollat sidan och missat ditt inlägg. Hur som helst menar jag inte att ALLA psykologer har dåliga kunskaper om NPF; det finns ju psykologer som jobbar inom forskningen inom området. MEN jag har träffat psykologer, bland annat just på en kurs i barnneuropsykologi, som menade att de pengar man lägger i ADHD forskningen skulle göra mer nytta inom Alzheimerforskningen då ADHD beror på uppfostran och samhället. Detta är inte heller det enda exemplet utan jag har haft personer med AS hos mig i stödsamtal och dessa har berättat om psykologer som har använt analytiska metoder. Förmodligen har just dessa psykologer en freudiansk utbildning och om man har BARA den utbildningen tror man på det man har lärt sig. Om man följer sin tid, vet man bättre. Det är där jag reagerar och vill absolut inte smutskasta hela psykologkåren, det är ju samma sak som att smutskasta mig själv då jag själv hör dit, dock utan legitimation än så länge men med ca 10 års studier bakom mig, inom beteendevetenkaper, psykologi kognitiv,social,analytisk,personlighets, neuropsykologi, rehabiliteringspedagogik och NPF, psykoterapi etc. Alltså; det FINNS okunskap även hos psykologerna MEN naturligtvis menar detta inte alla psykologer. Och kunskapen just där blir ju bättre hela tiden vilket man inte kan säga om lärarna, där man säger att "visst kan jag detta" för att i nästa ögonblick släppa ur sig ett uttalande som bevisar kunskap lika med noll. MEN det finns undantag där också och de lärare som kan detta är verkligen värda uppskattning. Men om en specialpedagog säger följande:"Jag har hört att funktionshindret hos barnen med ADHD/AS knappt märks om omgivningen och bemötandet är det rätta" blir man LITE frustrerad, speciellt om detta kommer från skolans enda specialpedagog. Allting är individuellt: vissa kan detta och vissa kan inte. Och jag vill inte att NI som KAN detta känner att jag attackerar hela mänskligheten, inklusive psykologer, psykoterapeuter, lärare och andra. Ulla Sarja

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?