Valt inlägg:
Jag tycker artikeln var väldigt intressant. Jag har en verksamhet med högstadie elever som jag haft sedan 2003 i en skola. Där passerar väldigt många elever och jag sköter verksamheten ensam. Många förstår inte hur jag orkar, men av orsakerna är, att jag har få men klara regler, som alla måste följa. I verksamhetens ram, som jag själv skapat, ingår en del komponenter som alltid varit de samma, frukost och en del ordniongsregler, men mest omvårdnad och för mig en viktig del, att eleverna ska få vara sig själva dvs tonåringar, utan att hela tiden bli ifrågasatta.
Det är väldigt intressant att se, att alla--klarar verksamheten. Även de, med de problemen du beskriver.Kom att tänka på hur viktigt det är med ett bestämt handlingsmönster, när jag läste din artikel.
Jag tro du har rätt i det mesta där, tex om hur man ser på familjen, där barnet kommer ifrån.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?