Valt inlägg:
Jag kunde också valt bort mina föräldrar, men jag gjorde det inte. Jag insåg, att jag måste stå på egna ben och hävda mig själv och då framstod mina föräldrar som självständiga individer, med fel och brister som alla andra människor. Jag har aldrig hatat mina föräldrar, även om de försvårat mitt liv såpass, att jag inte ville leva längre.
Att välja bort en förälder, tycker jag är i princip fel. Föräldrar är bara människor. De finns de barn, som inte väljer bort sina föräldrar, trots att de dödat och sitter i fängelse. Det finns föräldrar med diagnoser, som de inte rår för. Ska man välja bort dem då? Däremot, väljer ofta barn med diagnoser bort sina föräldrar, av olika orsaker.
Väldigt olika orsaker. Man ska inte bara skylla på föräldrarna, utan även barnen kan göra fel, om de inte får ledning, för sitt eget bästa.
Det här samhället vinklar saker och ting väldigt konstigt ibland. Barnen får lida.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?