Rapportera inlägg

Valt inlägg:

del III: domstol. Ingen s.k. LVU lag om vård av unga behövs överhuvudtaget. Bara separera barnet från sin pappa, om det inte vill träffa honom. Ingen adoption behövs. Enkelt! Så löser man konflikter mellan separerade föräldrar i Sverige! Eller? Jag vet inte vilka föräldrar du Tomasz har i åtanke. Det känns, som om du och jag talar "bredvid" varandra, "över varandras huvuden", etc. Jag kan, återigen, ge dig exempel på FULLT LÄMPLIGA FÄDER, som har "valts" bort, efter att barnet har bott hos modern under ca 9 månader! Jag kan ge dig exempel på s.k. barnhus, som verkar framförallt för moderns bästa, snarare än barnets. Hur kan du säga att ett barns "val" utgör ett "bevis"? Har du någon som helst kunskap om barnpsykologi, barns lojalitet mot boföräldern m.m.?! Din okunskap i ämnet är så att jag nästan häpnar! "Ett sådant val är jättesvårt för barnet och ett bevis på att den förälder som valts bort är en stor påfrestning för barnet som det inte bör behöva bära på sina axlar." _________________________________________________ Ang. att tänka efter hur man är som förälder ALLA föräldrar, liksom människor i allmänhet, bör säkert någon gång reflektera över sin egen roll, vad man gör bra och mindre bra, etc, men min artikel handlar inte om det överhuvudtaget. Även OM, den hade handlat om det... så kan man väl diskutera ev. brister hos människor, på ett vuxet sätt? Har du verkligen missförstått min artikel såpass GROVT? Med flit? Det tycks mig, som om du bara JÄVLAS, utan att ha någon substans, som stöder motsatsen. Min artikel handlar om FULLT DUGLIGA FÄDER, som har varit fäder under ett drygt decennium för sina barn men som plötsligt rycks ifrån sina barn och tvärtom, p.g.a. "barnets vilja", i en vårdnadstvist inledd av andra föräldern. Du anklagar mig för någonting, genom att skriva: " Detta gäller dock nog endast vissa föräldrar, vilket artikelförfattaren är ett bevis på. " Är du alltså en av dem, som jag brukar benämna SADIST? En sådan, som förtalar och sparkar på dem som redan ligger ned? Vem är DU Tomasz Striner? Kanske en socialsekreterare, nämndeman eller domare, eftersom du tycks vara så stött? Det verkar nästan så. I såfall får du en konkret hälsning av mig: DRA ÅT HELV-TE! Sluta förtala och insinuera, om personer och livsöden du inte känneringen aning om eller känner. Hur är DU, Tomasz Striner, som förälder, om du ens har något barn? Vem bedömer DIG, som förälder? Vilken är DIN erfarenhet på området?! Vad du eg. skriver om eller har i åtanke, har jag ingen aning om. Som tidigare skrivet: skriv gärna en alternativ artikel med Din alternativa rubrik. En artikel, som belyser allt det, som Du vill påpeka, utifrån Din erfarenhet! Jag ser redan fram emot att kommentera den och din ev. föräldraförmåga. " Om inte annat kan barnets vilja att välja bort en förälder få vissa föräldrar att tänka efter vad det är hos dem som gör att barnet inte vill ha med dem att göra. Detta gäller dock nog endast vissa föräldrar, vilket artikelförfattaren är ett bevis på. Tomasz Striner "

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?