Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Hej Tomasz Striner. tveksamt Tack för kommentaren, men... allt har ett "men", eller hur? Hur kan någon, t.ex. du själv, förneka att mammor har fördel i domstolar? Det är ett faktum att mödrar tilldöms enskild vårdnad i nio fall av tio, där någon förälder tilldöms sådan! Läs gärna den meningen en, två, ja tre gånger till, till dess den har sjunkit in. Om den ändå inte sjunker in, så ställ dig själv frågan: VARFÖR sjunker inte en sådan, till synes självklar, mening in? Den meningen är lika självklar som: a. "abc" b. "112" Om du fann "a" och "b" vara självklara, så varför inte den åsyftade meningen? Vad är det som fattas dig Tomasz, för att vinna över dig till sanningen? Fler fakta: 1. domstolar går nästan uteslutande på "vårdnadsutredningars" utlåtanden och anser därmed s.k. "vårdnadsutredare" vara experter i ämnet, obeaktat att de inte är det! Obeaktat att vårdnadsutredare inte har gjort hembesök, inte har kontrollerat uppgifter, inte har träffat pappan tillsammans med barnet, m.m. Obeaktat att samma socialkontor, som har gjort utredning på utredning samtidigt har hjälpt modern partiskhet med försörjningsstöd, lägenheter, familjebehandlare, kontaktfamilj, förslag om enskild vårdnad under ett drygt decennium! Jag kan ge dig X antal exempel och fakta samt visa dem för dig personligen, om du så önskar. Jag kan ge dig exempel på HELT FELAKTIGA domar, som beskriver en verklighet, som inte alls handlar om parterna ifråga, utan om några fiktiva personer, som möjligen överensstämmer med stereotypa människor i någon sorts extremfeministisk dystopi, där mannen/pappan, som varelse betraktad, inte längre behövs, ja kanske redan har utrotats. _________________________________________________ Ang. dina specifika påståenden Inledningsvis vill jag understryka att jag är MEDVETEN, om att inte få medhåll av alla...därom vittnar, om inte annat, min dåliga erfarenhet hittills i denna "bransch" kallad vårdnadstvister, sedan 2002! Någon måtta får det dock vara, vad gäller osaklighet, väl illustrerad av Tomasz kommentar. Du, Tomasz, tycker alltså att barn ska ha rätt att medverka till livsavgörande domstolsavgöranden? Som vuxen borde du, liksom jag fast jag i och för sig har ansetts omyndigförklarad, till förmån ?! för "barnens vilja"..., inse att "barns vilja", oavsett ålder, enkelt påverkas av en eller båda föräldrarna. BARN KAN MANIPULERAS! ÄVEN VUXNA KAN DET BARN MANIPULERAS I SVERIGE JUST NU! HJÄRNTVÄTT PÅGÅR! Kommer det som någon sorts överraskning för dig Tomasz? Den "tolvårsgräns", som du nämner, gäller inte längre. Redan det påståendet är felaktigt. Var i lagtexten finner du det? De andra faktorer som "vägs in" är ovetenskapliga, det känner du förhoppningsvis till, om du är insatt på området. Är du en desinformatör? Det finns alltför många sådana i "branschen". " Med detta skrivet så tycker jag ändå att ett barn SKA ha rätt att själv bestämma hur de vill förhålla sig till sina föräldrar, speciellt när det uppnått en viss mognad. Domstolen brukar här oftast sätta en tolvårsgräns som ett bevis på mognad, men även andra faktorer vägs in. " _________________________________________________ Ang. din vilja att kräkas Om SANNINGEN får dig att vilja kräkas Tomasz, så varsågod...be my guest. Det säger mer om Dig än om min artikel. Problemet är just att det INTE klart framgår att det är barnets val att välja bort sin förälder! Ingen professionell barnpsykolog inkallas!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?