Valt inlägg:
Det som inte kom fram och vilket är mycket viktigt, är att berättelsen i början är inte min utan en direkt citat och kommer från:
Goueffic, L. 1996. Breaking the Patriarchal Code: The Linguistic Basis of Sexual Bias. Översättningen är min egen fri översättning och jag hade tappat bort att meddela att saken är så och gör det här och nu för att inte göra mig skyldig till olaglig plagiering.
Goeffic är forskare och forskar språkets strukturer. Jag skriver halvfilosofiska spekulationer som är tänkta att skapa tankar och påstår inte alls att detta är någon sanning utan just väcker tankar.
Jag hade dessutom skickat artikeln till avdelningen litteratur men den hamnade av någon anledning hit.
Eftersom jag även själv har läst lingvistik och har här bara spekulerat kring hennes, ursprungligen engelskspråkiga artikel, får jag väl skriva en till och bygga den kring det svenska språket.
Ha en trevlig dag!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?