Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Citat usa//Till slut ska jag bara påpeka att jag INTE på något sätt försvarar brottslingar utan troligen på grund av min yrkeserfarenhet är benägen att se detta ur olika synvinklar.//slut c. Det är detta som är kärnan - generaliserande i största allmänhet förorar alla på. Under det att jag en gång straffades för att jag inte inställt mej för militär tjänstgöring hamnade jag på Långholmen och fick titta i en cell ett par veckor med en timmes promenad om dagen. Första tiden var jag ganska deppad och mådde rent allmänt pyton därför att samhället straffade de som inte önskade delta i makternas dödande vansinne blev inlåsta och berövade all frihet då det egentligen borde vara tvärt om - de som kan tänka sej att bemanna vapnen och rikta dessa mot det levande livet är de som rätteligen borde förvaras på ett oskadliggörande vis. --- Nu var det i alla fall så att jag satt där jag satt och blev utsläpt tillsammans med de andra den där timmen och kände inte mycket gemenskap med övriga fångar som jag hörde stod och skröt om diverse bravader inför ögonen på de yngre och inte fullt så erfarna. Tredje dagen kom en av de andra fångarna ner till mej i mitt hörn av rastgården och undrade hur det stod till - han var en av de som delade ut maten och hade noterat att min mat varit orörd sedan jag kom och var lite bekymrad för hur jag klarade mej. Han undrade lite försiktigt vad jag satt för och hur lång tid jag hade kvar. Då jag talade om att det bara var en dryg vecka kvar tills jag kunde få ut min cyckel från förvaringen och trampa därifrån lika fri som innan så hade han lite svårt att hålla sej för skratt - för att ge mej lite perspektiv på sakernas tillstånd talade han om att han hade knapt åtta år kvar - han hade haft ihjäl nån en gång, men han var en empatisk människa, faktiskt den enda som verkligen brydde sej under den tid jag satt inne...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?