Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tage, samhällets hantering av kriminalitet ska inte vara av karaktären antingen eller. Såväl brottsoffret som brottslingen är medmänniskor. Det går att känna empati för båda och jag tror det är så det bör vara. En man som gör det du beskriver är, som jag ser det, inte psykiskt frisk. Han bör både få vård för sin grava störning samt förhindras att skada ytterligare någon. Från sluten psykiatrisk vård ska han inte släppas ut innan han är ofarlig för människor. Det kanske aldrig blir. I så fall sitter han inne till dödsdagen. Det får inte glömmas att även denna grova brottsling är ett offer. Begreppet fri vilja och det därmed sammanhängande fulla personliga ansvaret avvisar jag som illa genomtänkt filosofi. Oavsett hur mannen behandlas så skall dotterns ges allt stöd samhället kan bidra med. Stödet skall vara livslångt och aktiveras när det behövs. Det är nationen Sverige som skall ta fullt ansvar för hur denna man skadat flickan.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?