Valt inlägg:
Bizon Jag tar det inte alls personligt, men jag tycker du drar för stora växlar på det hela, du försöker koppla brottargreppet genom att direkt indirekt prata om yttrandefriheten, om moralpanik, om sexualfientlighet o s v. Men för mig är det är inte konstigare än t ex hundskit, det är fritt fram att äga hund, hundar är trevliga djur, jag har en själv, man har många fina stunder ihop med hunden, men det betyder inte att jag gillar att trampa i hundskit. Samma sak med obsceniteter, jag älskar yttrandefriheten, jag älskar sex, jag värderar sensualism och sinnlighet högt o s v, men det betyder inte att jag uppskattar nedvärderande obscena uttryck i det offentliga rummet. Du var tidigare inne på Lars Vilks, han har och tar friheten att göra precis vad han vill. Han är ett barn av sin tid, en konstnär som verka leva i villfarelsen att sann konst måste provocera. Han verkar ha glömt att konst även kan väcka många andra känslor såsom exempelvis beundran, glädje, avund, hänförelse, välmående, ilska, sorg o s v. Hans frihet och rätt att avbilda Muhammed som en rondellhund är lika viktig för mig som för honom, men det hindrar inte att jag i mitt stilla sinne och med min högst personliga smak, tycker att det är en ovanligt ful teckning han har presterat och som han i ett värsta scenario kommer att bli mördad för. Min slutklämm är att bara för att det är fritt fram att få göra en sak, behöver man inte gilla eländet och för mig gäller det alla tre, d v s uttrycket "MILF", kvarlämnade hundskitar och teckningen Muhammed som rondellhund.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?