Valt inlägg:
OK Georg - då är vi åtminstone överens på den punkten :- Men vad ska vi då säga om den förljugna ytan som i princip ett städat och tillrättalagt språkbruk innebär - om det nu inte svarar mot det verkliga innehållet, men i det fallet behöver det varken städas eller tillrättaläggas. Jag tycker alltså att det mycket väl går att köpa grisen i säcken dvs. tillexempel en kvällstidning under förutsättning att jag insett vad löpet grymtar för då vet jag vad jag kan förvänta mej. Nu köper jag inte några kvällstidningar så frågan är inte aktuell - det var oerhört länge sedan jag irriterade mej på försäljningsknepen och avstod - resonemanget tycker jag håller fortfarande - om dom har något vettigt att säja så behövs inga överdrifter, och alla dessa lögner som rubriksättare och löpsedelsmakare ödslar trycksvärta på visar bara förakt och respektlöshet gentemot läsaren och sånt vill i vart fall inte jag stödja ekonomiskt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?