Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Suzanne och Bizon. Jag ser fördelar i båda era resonemang. Hos Suzanne ser jag en önskan och en förhoppning om att media inte ger efter för reptilhjärnans första bästa impuls att ständigt kasta in en brandfackla, röra om i getingboet och som avslut spetsa till det med flåshurtiga och dåligt genomtänkta kommentarer. Jag, för egen del, skulle inte vilja att min mor, på den tid hon levde, bedömdes som "påsättningsbar" av kreti och pleti och undrar hur många som egentligen skulle acceptera ett sådan förfarande, om de först hann aktivera hjärnan och fick en chans att tänka efter. Hos dig Bizon ser jag en finurlig hållning typ - "låt idioten avsölja sig själv om han så vill, då vet vi vad vi har att göra med och kan ignorera stollen". Den strategin funkar säkert bra IRL och mot enstaka personer. Inom media, där rubriksättaren för en daglig kamp med att överträffa sig själv att hitta på nästa helt hysteriska stämpel på en ickehändelse, fungerar det knappast. Här är ledstjärnorna sensation, hand i hand med provokation. Och på det stora www funkar det ännu sämre, här kan galningarna och deras vänner provokatörerna ingå i sektliknande grupper likt en drängstuga/herrmiddag som rejält spårat ur, sporra varandra till stordåd.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?