Valt inlägg:
Tage och George - "Det finns en annan sorts fascism. Den elitistiska fascismen. Plutokratin. Denna är ingen folkrörelse, som tar sin kraft ur massans styrka. Dock finns föraktet för svaghet lika starkt här, plus förakt för massan. Den fattiggjorda massan, som en självutnämnd elit genom smart penningmatematik gjort utblottad och skuldsatt. Förloppet pågår för fullt och mitt framför ögonen på alla som orkar se." OBS att jag med orden - en annan sorts och elitistisk - menar något som inte är samma sak men ändå har gemensamma drag med. Tage påpekar helt riktigt fascismens fysiska våldsamhet. Plutokratin är lömskare. Den är inte av massan, men den kan köpa makt via en privatarmé. Den kan avlöna de skickligaste lönnmördarna till att ta bort t.ex. politiker och fackföreningsfolk.
Bill Gates är kanske god, men jag är helt säker på att det finns mångmiljardärer som inte drar sig för att flytta människor in i döden om de står i vägen för dem.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?