Valt inlägg:
Pelle, Svetsern, ev fler..
Med mina rader ville jag bidra till Eriks artikel, hans tankar om Sverige, Europa idag, imorgon.
Yttrandefrihet, men inte åsiktsfrihet nu och redan under den långa, lojala, soc demokratiska tystnad, vi, hit lejd arbetskraft ödmjukt förpassades i. När jag väljer att äntligen tala, bemöts jag inte alls oväntat.. av ANINGSLÖSHET, NAIVITET. Total, närmast skamlig okunskap om historia angriper mig, då jag nämner svenska försvaret.
2. världskriget åberopas, mitt lands ställningstaganden anklagas.
Hmh...bl a Milosevic startade sitt krig åberopande orättvisor flera hundra år sedan.
Och hur var nu Sveriges roll i kriget, var den ärbar? Frisedel från lidandet på kända och inte helt justa villkor. Lierande med VEM???
Mitt land .. som sagt, läs H Meinander för att ifylla era skamligt svarta tomrum med fakta. Finland fick aldrig välja, detta trodde jag alla känner till. Glömt även de svenska frivilliga som valde att strida mot Sovjet för även svensk frihet?? Många kom aldrig hem. Jag har besökt minnesmärken och katastrofplatser i deras spår.
De beslut som togs för Finlands del har stor betydelse för Sverige; min far sade en gång - "därute på Karelska näset tröstade jag mina mannar med att säga: vi tvingades hit, men vi kunde tvingats att stå som en front under röda fanan med yxa och hammare och med ansikten och vapen vända mot väst..".
Det var inte detta jag skulle skriva om, men jag försvarar mina hemländer mot både aningslöshet och konkreta hot.
Fortsätt att blunda inför det som drabbar Sverige, Europa.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?