Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#2/ Martin, du har i alla fall fel på en punkt: "Är man associal och avskyr att bo nära andra människor så bör man inte bo i en stad" - det är tvärt emot min egen erfarenhet, och jag har bott i de flesta varianter som finns i vårt land. Från det lilla samhället Jönåker då jag växte upp till Stockholm där jag arbetade och bodde mitt i centrum, plus alla varianter däremellan. Vill man vara ifred ska man bo i storstaden där alla sköter sej själva och skiter i andra. Vissa vill inte ens kosta på sej att besvara en nick när man möts i trapphuset - I ett mindre samhälle däremot, har alla koll på alla, även om man som mina föräldrar hade en liten gård 8 km utanför samhället. Och det är ju helt logiskt, när det inte finns så många individer blir de som ändå finns desto intressantare. Bäst bor vi nu i en mindre stad, Eslöv, där vi kan ha kontakt med grannar när vi så vill, men också vara ifred när vi så önskar - och anonymt storstadsliv har vi tillgång till hos bonusdottern i Malmö, en halvtimma härifrån med bil eller tåg.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?