Rapportera inlägg

Valt inlägg:

76 Enligt Utforskaren som kommit med oriktiga milt sagt uppgifter ett antal gånger, "300-tusen somalier i Sverige", ett exempel så är jag "förvirrad" för att jag vänder mig mot dessa felaktigheter och hans insnöade etnocentriska inställning i invandringsfrågan. Jag har kollat länken i 76, vem som nu står för den där. Där påstår den följande: "Enligt artikel av Hanne Kjöler så var 85 av de åtalade i våldtäktsmål som prövades av Hovrätten män med utländsk härkomst." Så påstår länken som U glatt förmedlar! Men läser man nämnda artikel i DN, så står det, citat: "De 27 dömda våldtäktsmännen som ryms i hennes studie levde i ungefär hälften av fallen under socialt oordnade förhållanden. 85 procent var födda utomlands eller av utomlandsfödda föräldrar, vilket ju tyvärr i Sverige i hög grad blivit en klass- och utanförskapsmarkör." Det är alltså en delstudie, som inte alls säger något om totala andelen våldtäkter, och inte ett skvatt om Hovrätt heller! Var och en här kan ju själv göra sin egen bedömning, om graden av "förvirring", eller medveten delaktighet i förfalskning! Ursrpungligen i den förmedlade länken, det bör påpekas!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?