Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Sunny #80 Citat När jag var ung trodde jag att det var fel på de män/killar som drogs till mig.De kunde ju inte vara normala när jag var ett sådant monster?slut c. De där är problematiken i ett nötskal för tonårstjejer - och det förefaller som om den dåliga självkänslan tilltagit på seare tid. Som kille och man som har hittat världens underbaraste tjej är det svårt att första detta svarta avgrundsdjup som ryms i hennes själ där hon i sina egna ögon inte är värd att ens pissa på - och så behandlar hon sej själv därefter. Det är ett helvetes förtryck som drabbar våra ungar,,, och det är inte bara tjejerna som råkar ut för det - allt fler grabbar visar i dag upp liknande självskadebeteenden och sociala störningsmönster som tidigare mest drabbade tjejer. Personkulten, kändisidealen och den egna obetydlighetens försvinnande i folkhavets bakvatten är så mycket mer än förr den verklighet som ungarna i dag har att förhålla sej till. Man fär vara glad så länge tjejerna tapetserar sina rum med hästbilder och pojkarna med motorcyklar fast jag inte skulle ha något emot en mix värre blir det och farligt för de små livens hälsa och välbefinnande då idolporträttens extremism börjar tränga undan de barnsliga drömmarna. Då är anorexin och hetsätningen inte långt borta och i takt med att ungarna förstår att deras kroppar inte passar in i mallen så tränger den existensiella smärtan undan allt förnuft och något "hut" är inte att tala om - ingeting annat går in än destruktion av den kropp som svikit dom och deras möjlighet - det är då deras armar blir randiga och kudden blir våt inte bara av tårar, men också av blod. Det är då som också livets barmhärtiga ände hägrar som en lösning på detta levande helvete då man inte längre härdar ut...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?