Valt inlägg:
Jocke #49 - Det är inte så att jag vill förringa problemen som säkerligen finns - och jag har även sett en del av den varan med, men jag kan inte instämma i allt som sägs här. Mobbing och andra avarter fanns även bland ungarna på min tid och under mina numera vuxna ungars skolgång har jag fått tampas även med sånt. Det är bara så ordnat att jag fått ett osökt tillfälle att ha en ganska så tät kontakt med samma skola där jag gick och det är en skillnad som natt och dag. Jag har den uppfattningen att det har hänt fantastiska saker då det gäller sättet att se på barn - men så klart är inte allt bra vilket ju gäller på livets alla områden där det inte faktiskt blivit sämre. Eftersom jag arbetat med undervisning både i den kommunala skolan och privata så kan jag mej tycka ha en viss insyn - klassamhällets konsekvenser, undermålig lärartäthet i kombination med övertaliga elever och en dåligt anpassad pedagogik till ungars biologiska behov och på platsen rådande kultur ser jag som några huvudproblem. Dessa i kombination med att det i största allmänhet råder diskrepans mellan vetenskap och praktik på de flesta av vårt samhälles områden - inte så konstigt att folk i grunden mår ganska dåligt och att vi ser så många problem.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?