Valt inlägg:
Gunnar:Jag har för mig att vi är ganska jämngamla? Om det stannat vid kränkning av skolbarn på 60 talet o tidigare skulle det ju varit utmärkt men så är inte fallet.Min son fick byta skola därför att han blev så mobadd på mellanstadiet.Även i det fallet var det hans klassföreståndare som var den drivande kraften.Några av ungarna hakade på men det var förblufande att se de här 8 åringarna vara så medvetna o arga på denna deras lärare.Grundorsaken var att vi som vanligt inte är o lever exakt som andra o när sonen sade att han boddde i ett kollektiv började hon hacka på honom nästan dagligen hon gillade tydligen inte vårt sätt att bo o leva? Vi försökte ju med allt men läraren som tyckte så illa om vår son ville ju inte träffa oss heller så det tog ett år ! tills första samtalet hon gick med på o då hade hon ett ombud från sitt fackliga förbund som skulle sitta med.
Hon verkade helt ointresserad av sonen men verkade lite rädd för oss.Därav facket.Vi kunde ju ha konfronterat henne eller anmält men det var bättre för sonen just då att få byta skola. Man får välja sina strider.Några år efteråt fick jag veta att läraren gått i förtidspension.Människor som mobbar slutar ju inte: de väljer ett nytt offer.Så någon förälder var kanske lite tuffare än jag ?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?