Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ja Jocke Amestys initiativ kan tyckas märkligt och kanske det handlar om det mycket framgångsrika kapandet av alla möjliga plattformar från moderörelsen för dagens sida -feminismen. Men jag oroas inte så mycket då folk i allmänhet i viss mån börjar vakna och mer och mer börjat inse att det mer handlar om makt än att bry sej om människors verkliga livssittuation och vad som orsakar brister i tillex. jämlikhet mellan människor. De erfarenheter jag talar om är det jag sett i mitt arbete och bevittnat i min umgängeskerets och stämmer rätt väl med det du pekar på. Men som sagt - jag tror att det är farligt och kontraproduktivt att hänskjuta hela problematiken till en företeelse och ytterligare göra frågan om jämstäldhet till en könsfråga. Vi oavsett kön är som fiskar som simmar i samma vatten - hur skulle du beskriva detta vatten om du vill göra ett försök?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?