Valt inlägg:
Jocke #12 Jag har ingen anledning att misstro dej - jag har ju sett fenomenet på närmere håll - liknande upplevelser av livet finner du på hela skalan från barndom till livets slut, även om de mest exrema yttringarna du pekar på kommer till uttryck i ungdomsåren då livets vara som mest står på spel. Nu ser jag inte feminismen som enda orsaken till missförhållandena - det finns många samverkande faktorer i det sk. moderna samhället som i första hand styrs av marknadens lönsamhetsideologi - inte av välvilja, kunskap och rimlig livskvalitet. Jämstäldhet som sådan anser jag borde vara en självklarhet - könskvotering som ide låter som ett skämt - kunskap och andra lämpliga egenskaper som gagnar uppgiften borde vara det utslagsgivande - men visst "gubbighet" och "kärring" dito borde folk i allmänhet hålla sej för goda för. Men framför allt tror jag att vi måste skifta fokus på begreppet lönsamhet - det handlar inte om pengar,,, det handlar om liv...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?