Valt inlägg:
En glasklar artikel! När jag var barn var skolagan fortfarande i bruk och värst med att få en örfil av läraren var nog att den signalerade att man var dum o värd detta straff?
Att man kunde svaret på alla frågorna men var så osäker att man inte vågade säga svaren högt då man började stamma av rädsla.Att de vuxnas förnedringtaktik gav en tydlig signal till de andra i klassen:henne kan ni mobba så mycket ni orkar:hon har inga föräldrar som kan klaga o hon är helt värdelös. Att behöva kräkas varje morgon av skräck för att gå till skolan fast man läst alla läroböcker till sista sidan samma dag man fick dem.
Skolan borde givit mig o alla andra utsatta barn en fristad o en självkänsla. Jag har predikat för mina egna barn sedan dag 1 att ni är enormt unika o ovärdeliga oansett vilken väg ni väljer i livet.Ni behöver inte prestera någonting för att få ett värde:det är ni födda med. Ett människovärde som är unikt för varje individ o som ingen kan komma o tumma på.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?