Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ja Dag - nu börjar det likna någonting. De flesta som uttrycker sej om pedofili gör det under stort fördömmande som om den verklige pedofilen väljer sin pedofili. Det knepiga om jag förstår dej rätt är att detta är en böjelse som beror på något ofullgånget en persom med pedofila dragningar. ----------- I sammanhanget måste jag ändå undra - hur vanligt är detta - ska man dra några slutsattser av det man hör om mängden bilder på dockumenterade övergrepp och intresset att ta del av dessa via pedofilsajter och dylika nätverk så är det oerhört många som drabbats av den utveklingsbrist du talar om Citat//Däremot har de ett oälskat barn inom sig själva, som behöver kärlek. Det är detta barn de måste närma sig och inte andra barn//Slut c. Vad i vår tid - ja x antal år tillbaka i tiden har gjort att så många drabbats av denna kärleksbrist som tar sej så destruktiva uttryck? ---- Förövrigt måste det väl vara en rätt stor skilnad på en typ av pefili och en annan - pedofili riktad till verkligt små barn - och den juridiskt etiketterade pedofilin som benämns som typ - sexuelt utnyjande av minderårig. Var går gränsen? För övrigt verkar du vara väl insatt i problematiken - arbetar du med människor med dessa problem? Kanske som psykolog? I så fall undrar jag om du vet om behandling av något slag är möjlig - kan man desarmera en pedofil? Behandlade våldtäktsbenägna individer har ju fungerat med lite varierande resultat och är inte så entydigt säkert - återfall är inte helt ovanliga. Det käns som om en sluten förvaring vore det säkraste sättet att skyda de som ännu inte hunnit bli offer och att det vore fel att vänta på att dom ska bli det om det går att undvika. Jag tänker som så - att vad gäller skyddet av människor som skulle kunna bli en pedofil eller våldsutövares offer så väger pediofilens eller den våldtäcktsbenägnes eventuellt nödvändiga frihetsberövande och avskiljande från samhällslivet så oerhört mycket lättare än de skador dessa skadade människor skulle kunna tillfoga andra att det vore oförsvarligt att inte ta hand om dessa individer och se till att inget sådant får möjlighet att ske. --------------------- Hur vårdas pedofiler i dag?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?