Valt inlägg:
#2 Ingloz, jag kan ju bara tala för mig, men min klimatskepticism har inget med mitt intresse för miljön i övrigt att göra. Jag vill ha allt som troligen vilken militant miljöativist som helst vill ha och jag är beredd att anpassa mitt liv en hel del för det. Jämfört med t ex utfiskade vatten, döda skogar och utrotade djur har det visat sig vara så mycket svårare att avgöra OM det sker en temperaturökning och OM den har med det mänskliga livet på jorden att göra eller inte, att ovetenskapliga medel för att uppfylla profetior verkar har kommit till "hjälp". Frågan om klimatutvecklingen på jorden är jätteviktig och frågan om huruvida det mänskliga livet på jorden har påverkan på klimatet är lika viktig, men om inte de som har det vetenskapliga ansvaret för att analysera de två frågorna kan hålla huvudena kalla och med 100-procentig säkerhet hållas opåverkade av diverse särintressen, måste hela frågan betraktas som avslutad utan möjlighet till svar.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?