Valt inlägg:
Bra artikel! En kommentar till Patrik. Enligt Pila så var det iallafall minst 80 procent som inte fuskar. Vart finns siffrorna hur många som fuskar? Bara för att Sverige ligger högt i världen då det gäller långtidssjukskrivning, betyder det då att dom flesta fuskar?Snacka om tvådimensionellt tänkande. Jag tillhör en av dom som deltog i pila och INTE fuskar och flertalet av dom som var där samtidigt kunde man se vara ensamstående kvinnor. Vad kan man dra för slutsats av det? Kanske som jag - att måste arbeta dubbelt så mycket som ensamstående! Vara mamma, pappa, sköta hemsysslor, skjutsa barn, föräldramöten o.sv samtidigt som att driva ett företag för att försörja min son. Jag gick in i väggen. Med Pila trodde jag att jag skulle få rehab men det visade sig att det var en jakt på förbrytare. Jag har ännu inte fått rehab och är fortfarande sjuk. Du behöver inte vara avundsjuk på mig. Jag lovar att man knappt överlever på bidraget. Många grötdagar blir det. Jag har solidariskt betalat skatt under mina yrkesverksamma år och har inte dåligt samvete för att ta ut återbäring nu då jag är sjuk...så snälla..det finns en gråskala...allt är inte svart och vitt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?