Valt inlägg:
#49 - jo det är rätt fantastiskt att folk är så anpassbara som dom är Utforskaren. Och beträffande att folk sätter igång att stjäla - är inte det ett ganska så besvärligt sätt att försörja sej på? Att folk inte är nöjda behöver ju inte betyda att dom verkligen har orsak att vara det. Personligen tror jag att det är få som verkligen inte vill delta i det samhälle dom lever i - svårigheten för folk från andra kulturer och utan språk att kunna delta är uppenbar - att viljan finns och är uppenbara behöver man inte gå långt för att konstatera - städbranchen, restaurang, taxi och mängder av folk innom vården. Det övervägande antalet av dessa människor betalar skatt och ser till att det kommer nya ungar till världen precis som andra - och beträffande detta att "komma till ett dukat bord" - jag skulle tro att den skatt som invandrat folk betalar till staten med viss marginal täcker kostnaden för invandringen - det har jag inga siffror på, men man kan få lite ledning av att se ute i samhället vilka det är som verkligen jobbar och var dom kommer ifrån. Om då alltså invandringen betalar sej själv så föreligger en direkt nettovinst i utförda handlingar - det blir städat - kemtvätten finns, taxi finns, och det en uppsjö restauranger och lunschställen serverar ger oss en del kul och oväntade saker att bita i och i förekommande fall till och med nyttigare än falukorv och potatismos.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?