Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Utforskaren; det förvånar dej knappast att jag inte håller med dej i allt. Men på en punkt ger jag dej rätt och det är att om inte en övergripande organisation finns att tillgå som har förgreningar lokalt till jodens alla hörn och mänskligheten skulle stå utan ledning så närmar vi oss troligen ditt scenario citerar//de mest framfusiga skulle ohämmat ta för sig av allt som kom i hans väg//slut c. Och självklart är inte det önskvärt ur en ansvarstagande världsmedborgares perspektiv. Nej vi förväntar oss nog lite mer av mänskligheten i ett längre perspektiv - frågan är bara om inte den nu rådande huggsexan rörande nationella territorier och därmed ofrånkomligt maktstrategiskt förtyck kommer att utplåna mänskligheten innan dess - och på sin väg mot undergången inlemma varje individ i en nationell livegenskap - se bara på reaktionen då svensk militär personal gick på bordell i tyskland. Uppriktigt sagt så känner jag mej mints sagt kluven inför yttringar av så väl nationell som internationell totalitärism...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?