Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Bizon, min fråga i #11 är nog provocerande för många, men den är ytterst seriös. Jag känner igen dina förklaringar om "socioekonomiska" orsaker till barn och ungdomars beteenden. OM det hade varit sant - hade inte problemen accelerat när vi under årtioenden har levt välmående och spenderat som aldrig förr... I t ex sossestyrda Landskrona, med väl utvecklad nepotism, var svenska medelklassens ungar ute och söp och vandaliserade redan i början på 90-talet - f ö r e invandrare hade kommit alltså från t ex den muslimska världen. Tar upp just den kommunen, därför man anklagat invandrarna för att ha orsakat förfallet i denna stad. Polis och folk inom psykatrin har känt till detta länge, dock hade de inget samarbete med soc.förv. samt kvinnojourer pga "vanföreställningar" om verkligheten. Din "socioekonomiska" teori håller alltså inte konkret, eftersom det inte finns en direkt materiell fattigdom i Sverige numera, så kanske ett besök i t ex flyktingläger är att rekommendera, så ska du få se på nöd och elände, men de avvisar, trots det, inte sina barn. Det är m e s t intressant... Jo, jag vet att du vill hänvisa till s k "evidensbaserade sanningar", men de bygger i n t e på biologiska kunskaper OM människan. Sådana kunskaper plockades redan bort på 80-talet, när man hävdade att biologiska sanningar i n t e hade någon alls betydelse och införde istället genusbegreppet, en s o c i a l konstruktion, i kampen för "jämlikhet". Det evolutionära perspektivet är alltså viktigt för allt annat liv - men inte för människan. Nå, priset för denna sociala ingenjörskonst blev "könskriget", som barnen har fått betala.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?