Valt inlägg:
Till "Custenklar" : KUl att du gillade låtarna. Jag menar INTE att Europa ska ha svensk schlager. Jag menar att hela Eurovision Song Contest, eller åtminstone den internationella tävlingen gynnar varken svenska artister eller den svenska musikindustrin därför att de låtarna som vinner brukar inte ha så långt liv i svenska radio och teve. Svenska folket springer inte ute i skivaffärerna och köper den internationella vinnarlåten och svensk radio spelar den sporadiskt bara för att vara schysst mot vinnaren. Dock springer svenska folket till skivbutiken och köper den svenska Melodifestivalens Cd skiva. Man går och nynnar låtarna som gick i Globen. Förra året, förutom Malena Ernmans vinnarlåt blev "Moving on" av Sara Dawn Finer och Caroline af Ugglas "Snälla Snälla" stora hits. Hur många av låtarna i den internationella tävling kan vi nynna i dag ? Inga. Jag menar att vår inhemska svenska Melodifestivalen är mycket viktigare för oss än den där Eurovision tävlingen som Christer Björkman tycks vara fixerad på - och en sist sak...vår svenska Melodifestival sopar banan med den internationella tävlingen - det går inte att jämföra dem. Våran har mycket högre kvalitet än den Internationella eländet.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?