Valt inlägg:
#16 Göran, då måste du dra dig till minnes min grundidé igen, att vi måste värna om våra klassiska exportindustrier, och se till att de inte konkurreras ut av utländska sk låglöneländer så att jobben som vi själva har skapat i Sverige försvinner, för att kanske inte komma tillbaka. Vet inte om du medvetet missförstår mig eller om du inte orkar läsa vad jag skriver. För att konkurrerea med låglöneländerna som ändå dessutom snart troligen blir höglöneländer måste vi kanske acceptera att sänka vårt löneläge i Sverige och jag menar ju att jag tror att det finns utrymme för det eftersom jag tror att vi gör av med pengar på en hel del saker som vi egentligen inte vill ha. Hörde nyss igen på nyheterna om att just smslånefällan eskalerat ytterligare, med 45 000 anmälningar om misskötta lån. Om exportindustriernas löntagare skulle sänka sina löner för att rädda sina företag vore det kanske rimligt att övriga marknaden följde efter så att hushållens köpkraft inte drabbades för hårt. Och - det kanske inte är orimligt för ett land som ligger som nummer två i världen av, hur många är vi, ca 200 länder, på rankingen över rikedom per capita, att backa ett snäpp för en god saks skull - eller?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?