Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Livet 3 december 1986 Nej men se vilket ljus! Titta så konstigt. Se på himlen där, vad det lyser. Vilka färger, vilket sken, såna strålar. Kan det vara ett fenomen? Kan det vara ett tecken. Vad underligt. Se som det förändrar sig. Ljuset blir starkare . Se så konstigt. Vad är det för något? Mina ögon! Är det riktigt det jag ser. Som en slags sol, som en underbar sommarsol. Nej nu mörknar det. Det blir som en skymning. Mörkare och mörkare. Vad konstigt. Snart är det svart. Nu ser jag inget! Jag ser inget. Är jag blind. Det är helt svart. Är det här slutet? Eller har jag kommit tillbaka till början? Till början av livet. Där livet var svart i moderlivets vatten. Där livet gick den andra vägen och upptäckte ljus, Strålar och våldsamt sken. Var de ett slags fenomen? Är livet till ända nu? Är livet slut nu? Är det bara själen kvar? Själens underbara fantasi, i sprakande färger, nyanser av livets ironi. Döden har segrat, och ett nytt liv har kommit till. Adjö för denna gång. På återseende mina kära. Hälsningar Livet. Thore

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?