Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Visst kan man engagera sig i mera än en sak i taget! Och visst gäller det att fånga dagen:I morgon kanske aldrig kommer och gårdagen kan aldrig ändras. Visst har vi haft naturkatastrofer av alla de slag även innan vi nänniskor satte igång att hjälpa till att starta dem och jag tror på samma teori som du om dinosaurernas undergång. Men jag är möjligen ännu dystrare än du.Skulle en del säga Jag vet att jordens tid är begränsad därför att vår stjärna solen även den har sin begränsade tid. Allt levande materia lyder under samma lagar.En krokus i rabatten,en växtart,en stjärna som vår sol eller ett människosläkte o det gället lika för individ eller hela arten lyder under livets lagar.De föds,de blommar upp och står på toppen av sin förmånga för att sedan åldras och så småningom dö ut.Ett naturligt kretslopp.De gamla männen som skrev bibeln skrev detsamma:allt är fåfänglighet. Och att det finns en tid för allting.En tid att födas,en tid att dö.En tid för glädje och en tid för sorg. Man kan använda samma sanningar om en religion eller en kultur:de föds och växer sig stora och mäktiga för att så småningom åldras och dö undan och ersättas av unga teorier.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?