Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag har mina funderingar när det gäller Haiti. Man drar igång en mastodont hjälp över hela jorden.Varje dag uppmanas man att betala till Haiti och offren för jordbävningen. Det är en hemsk historia, fruktansvärd, men jag undrar, har Haiti inte en enda resurs själva?Då menar jag pengar. Är landet totalt barskrapat när detta händer? Är det så självklart att vi ska skicka pengar? Vet vi var de hamnar? Kunde man inte tänka sig ett annat system tex. läkarinsatser över alla gränser och folk som kommer dit och bygger upp efterhand?Eller kunde inte regeringen betala och dra en del av oss skattebetalare vid katastorer som denna. Här hoppar folk fram och vill ordna galor till höger och vänster, vilket är behjärtansvärt, men hur blir det sen? Vem följer upp? Var tar alla pengar vägen? Kommer de verkligen folket till hjälp, om tex. Rädda barnen tar en stor del i arvode för de som jobbar"ideellt". Man hör om säkra sätt att skicka pengar, vilka är de säkra sätten?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?