Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Hej Per, det är stort fokus på Haiti just nu och det är bra. Att min artikel skulle bagatellisera katastrofen där får vara din tolkning. Det är definitiv inte det som var syftet med den. De flesta naturkatarstrofer har tack och lov liten sannolikhet, framför allt om du kopplar dem till en avgränsad geografiska plats. Hur stor var sannolikheten att det skulle inträffa en jordbävning av den här magnituden i Haiti? Hur stor var sannolikheten att det skulle inträffa en tsunmaikatastrof som den i dec 2004 i Thailand? Jag vet inte riktigt vad det är för källa du hänvisar till, men min källa, även om den är skriven för att kunna smältas av hobbynaturvetare, har tunga vitsord från New York Times och The Times och refererar hela tiden till de absolut tyngsta forskarna i varje ämne och citerar många av dem. Professorn vid Berkeley, Walter Alvarez, som hittade asklager i Italien på 80-talet eller när det nu var, vars forskning lade grunden till den nu förhärksande teorin om dinosauriernas utplåning hade jag personligen kontakt med i natt. Han nämnde då inget om bristande stringens i Brysons bok, men jag ska nog passa på att fråga honom mer rakt på om det.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?