Valt inlägg:
#14,15. Naturligtvis är sällan något avhängigt av en enda lag. Jag tror exvis Haiti inte haft särskilt bättre infrastruktur om man infört LAS. Alla länders näringsliv är av alla möjliga historiska skäl olika. Men att med argumentet att LAS är viktigt för vårt just välstånd köper jag inte och jag är rätt övertygad om att det danska systemet vore för alla parter bättre i det långa loppet. Jodå, Steno, jag är rätt hyggligt uppdaterad på LAS. Men jag hävdar fortfarande att den i huvudsak bygger på ett ålderdomligt tänkande där alla är utbytbara och lång anställningstid är det övergripande kriteriet för fortsatt anställning i en krissituation. Man förstår att inom moderna branscher som IT och andra är fackanslutningen låg. Där har man förstått att allt är inte som förr. Men lagstiftarna och facket traskar på som om inget hänt de senaste 30-40 åren.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?