Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ok jag mosar på. Ett av den senaste tidens mest hypade koncept är organizational learning. Det är ett koncept som syftar till att organisationen snabbare anpassar sig efter förändringar i omgivningen genom att information och lärande inte uteslutande sker hierarkiskt utan även sker organiskt. Dvs lärande inte endast sker inom linjen utan även mellan indivit till individ. Ju mer komplex verksamhet ju mer angeläget med en lärande organisation. Frågan vad är mest rationell ur individens synvinkel, specifika kompetenser som jag tillägnat mig är en tillgång för mig eftersom den stärker min ställning som abetssäljare. För organisationen är det optimala att kompetens som är värdefull för organisationen sprids ut bland medarbetarna. Ofta är det som organisationen bra för individen, men inte alltid. Den som kan ha fördel av att hålla värdefull kompetens för sig själv är inte självklart så angelägen att dela med sig av den kompetensen.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?