Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Själv har jag hamstrat en helvetes massa traditionella glödlampor i avvaktan på att marknaden skall hinna ifatt idéerna. Så mitt hus bågnar av 40-, 60- och 100-wattslampor - samt ett stort antal päronlampor. Och visst har Leif-Arne rätt när han säger att eluppvärmning är ett slöseri. Men vad gör man? Det skulle förmodligen kosta mig 200.000 kr att byta energisystem - pengar som jag aldrig skulle få igen. Så jag försöker spara energi genom att använda en luftvärmepump och i övrigt får det gå som det vill! Men jag instämmer med Karin Holmberg om att informationen om den här övergången har varit miserabel. Å andra sidan har jag full förståelse för att massmedia har viktigare saker att bevaka. Hela kändisvärlden är ju fylld av problem! Här förstoras bröst, här misshandlas och här skiljer man sig huller om buller - företeelser som naturligtrvis måste prioriteras framför vanliga enkla konsumentintressen.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?