Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Utforskaren #11 "Jag tror sist och slutligen att klimatförändringar är ett led i vår planets utveckling som inte människan har någon del i//" Jag funderar på om det möjligen kom med ett "inte" som inte skulle vara med där? Själv skulle jag kunna skriva under på meningen om detta "inte" inte stått där då jag tydligt ser människan som en del av all den påverkan som jorden och dess liv utsätts för. Hur mycket eller hur lite är frågan... Men ser man det rent krast så kan det väl knappast vear av ondo om människans neggativa påverkan minimeras som tillexempel nedsmutsning av luft och vatten. Att det förekommer enorma bränder i kolfickor lite här och var på jordens yta och att en och annan vulkan spyr ur sej ett visst övertryck är något som jordens atmosfär verkar ha kunnat leva med - att människor dessutom i ett aldrig mej veterligen tidigare upplevt scenario förbräner fosilt material förefaller ändå som ett nettotillskott till allt det andra. Med tanke på att dessa fosil är en ändlig resurs käns det inte helt fel att försöka utvekla något annat. Har man andats luften i de större världsmetropolerna någon gång förefaller det inte heller så helt feltänkt att försöka få fram en drivmotor för mänskliga transporter som inte spyr ut så förbannat mycket skit.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?