Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Du försöker ge mig åsikter som jag inte har och uttalanden som jag inte gjort. Det är inget fel att skriva bort rätten till övertidsersättning. Det torde vara kutym för i varje fall högre chefer och andra. Men övetid måste på något sätt betalas. Vet man hur mycket ett arbete kräver i form av tid utöver ordinarie arbetstid ska månadslönen naturligtvis avpassas efter det. Har man ett jobb med mycket resande så gäller samma sak. Men det är praktiskt att i förjhandlingen med arbetsgivaren först utgå från ett normalläge på en nivå. Sedan lägg på för de onormala påfrestningar som arbetet kräver.Ett kommunalråd eller minister har lön, pensionsförmåner och avgångsvederlag avpassade för sin roll. Annars har man inte sett om sitt hus. Dwet borde man göra. Jag önskar din dotter lycka till. Hoppas hon har fått sådan lön att hon kan anställa hjälp med barnen

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?